Thursday, October 11, 2007

:: Berkumpul

:: Hari ini Mak Ngah dah mula bercuti... sekolahnya awal2 lagi dah buat kelas gantian... cuma Anjang je yang masih bersekolah... menjadikan malam tadi Pak Ngah menghantar mereka balik Ke Tabuan Jaya... dan balik semula ke Kota Samarahan sebelum subuh.
:: Kerja dibereskan awal sebab nak bercuti seminggu... dan berangkat bersama Anjang pada sekitar jam 5.00 petang menuju Tabuan Jaya... singgah di pasar ramadhan Desa Ilmu... cuma beli ABC dua bungkus. Sempat jugak membantu Mak Ngah memasak untuk menu berbuka puasa... sebab Mak Ngah beranggapan Pak Ngah akan membeli lauk pauknya... nak buat macamana... penjual pun dah mula bercuti berniaga... bersedia untuk beraya... bimbangkan raya hari Jumaat... dan mujurlah raya hari Sabtu sebagaimana yang dilapor dik TV.
:: Rupa2nya Alang dah tiba dari Miri bersama Yak Dati (Wardati)... adik perempuan Mak Ngah yang mengajar di Miri... dengan memandu Kelisa selama 13 jam... tiba jam 5.00 petang. Malamnya Along pulak tiba dari Kluang... dengan Air Asia... dijemput oleh Angah di LT Kuching. Jenuh menunggu... bebel Angah... apabila kapal terbang lewat tiba... dan semacam dah lali sekarang ni... "virus" lewat Air Asia dah berjangkit kat MAS pulak... dan ini belum mengambil kira waktu menunggu... kadang2 tu 7 - 8 jam menunggu... kebas bontot dibuatnya.
:: Harap2 petang esok... jadual penerbangan kami tak buat hal... tapi rasa cuak tu ada jugak... mana tau... lewat je sebuah kapal terbang... berjangkit le kelewatan tu... dan awal2 lagi Pak Ngah dah beritahu Anjang dan Acik... kalau kapal terbang lewat bertolak yang mungkin menyebabkan hingga 6 - 7 jam kena menunggu... menjadikan pastinya kami tiba di KLIA awal pagi raya... besar kemungkinan Pak Ngah akan batalkan je untuk beraya ke Perak... dan Pak Ngah dah ingatkan semua... termasuk kat Mak Ngah... kena set awal2... jangan kecewa nanti... takut2 hajat nak beraya dengan ipar duai dan pupu poyang tak kesampaian nanti... sebab Pak Ngah dah merasa kes macam tu... berbelas jam menunggu... akibat kelewatan penerbangan dan "retime" dua tiga kali... bosan dan geram akan menjadi2 nanti.