Tuesday, October 02, 2007

:: Sampai masa

1 Oktober 1007: Isnin
:: Separuh hari perlu adakan mesyuarat Pra-MKSP selepas di audit baru2 ini... yang dapat 3 OBS/Pemerhatian... untuk tujuan menyediakan pelaporan sebagai persiapan mesyuarat MKSP pada November nanti.

:: Sehabis mesyuarat... dapat mesej dari mantan Pengarah IPTAR... Tn. Hj. Mohd Zain Ismail... " Sdr mortadza baru kembali ke rahmatullah. Saya ada d hospital ". Ketika nak keluar bilik kerja... bersua En. Mohd Shukur Abas (Ketua Jabatan HEP) yang baru juga dapat mesej yang sama... bergegas nak beritahu boss... yang juga dah dapat call dari orang yang sama. Pak Ngah balas mesej... " Alfatihah utknya. TQ. Skjap lagi kmi ksana ".... dibalas balik dengan mesej... " Jenazah durus dirumah bapanya di semariang batu esok ". Sempat beritahu Pegawai Eksekutif... gunakan coaster jika ada staff yang nak ikut sama.
:: Bersama boss dan KJ HEP... kami bergegas ke Hospital Umum Kuching... terus ke bilik mayat... sebab mengetahui hal itu melalui call yang dibuat antara KJ HEP dengan isteri Allahyarham. Formaliti saja... jenazah di letakkan di rumah mayat... bukannya di masukkan ke dalam bilik mayat... cuma diletakkan di ruang legar rumah mayat itu... akhirnya sebelum kami bersama2 mengiringi kereta mayat hospital ke rumah ibu bapa Allahyarham di Semariang Batu (Petra Jaya)... ramai staf yang tiba.

:: Kami akhirnya tiba di Sri Kupang, No. 70, Lot 16, Kpg Semariang Batu, Petra Jaya... suatu perkampungan orang Melayu... di tebing Sg. Sarawak. Ramai ahli keluarga Allahyarham dah bersedia menunggu kedatangan jenazah... dibaringkan di atas katil di ruang tamu rumah. Tak lama kemudian semakin ramai staf yang datang... dengan kenderaan masing2 dan coaster IPTAR... menziarahi Allahyarham. Ustazah Sa'anah tiba bersama beberapa orang pelajar JPP dan orang kuat Pusat Pengajian Islam. Bacaan YaaSin diadakan.

:: Allahyarham Mortadza bin Bohari (47 tahun) adalah mantan Ketua Jabatan Penyelidikan dan Pembangunan Profesionalisme... sebelum diserang ahmar pada Februari 2007... diberi cuti sakit secara berterusan... hinggalah datang bertugas semula baru2 ini... dimasukkan ke wad dua malam yang lepas...dengan keadaan koma secara berterusan... beristerikan Pn. Safiah Hj. Shain (Ketua Unit Ko-Kurikulum)... orang Malaya... dan punya 3 orang anak yang masih bersekolah.
:: Alfatihah...