Friday, October 09, 2009

:: IPG KTAR: Solahuddin menangi hafazan lelaki kebangsaan 2009



BANGI 8 Okt 2009: IPGM Kampus Pendidikan Islam Bangi muncul Johan Keseluruhan Majlis Ujian Tilawah, Tafsir dan Hafazan Al Quran bagi tahun 2009. Naib Johan disandang oleh Kampus Dato Razali Ismal dan Kampus Kent tempat ketiga.


Upacara Penutupan dan Penyampaian Hadiah Majlis Ujian Tilawah, Tafsir dan Hafazan Al Quran kali ke 28 ini telah berlangsung di Kampus Pendidikan Islam Bangi.

Johan Tilawah kategori Lelaki telah disandang oleh Ahmad Ismail dari Kampus Persekutuan Pulau Pinang. Naib Johan ialah Norhakim Mohamed Nor dari Kampus Pendidikan Islam dan ketiga di menangi oleh Ismail Romli dari Kampus Perlis.

Manakala kategori perempuan disandang oleh Amirul Syahida Md Noor dari Kampus Pendidikan Islam. Tempat kedua ialah Ku Nur Asma' Ku Muhammad Ramli dari Kampus Tun Hussein Onn dan Aina Bazilah Abdul Rashid Kampus Sultan Mizan tempat ketiga.

Bahagian Tafsir pula telah dimenangi oleh Abd Wahab Abd Hamid dari Kapus Batu Lintang, Naib Johan dimenagi oleh Mohd Huzaimi Othman Kampus Kota Bharu dan Hafizul Husni Alias Kampus Pendidikan Islam tempat ketiga.

Johan Tafsir kategori perempuan disandang olrh Dayangku Siti Aisah Awangku Kalong dari Kampus Kent, Naib Johan ialah Musfariza Mansor Kampus Dato Razali dan Norfarahin Mohd Zambri dari Kapus Pendidikan Islam tempat ketiga.

Johan Hafazan kategori lelaki telah dimenangi oleh Nik Mohd Fahmi Nik Harun Aminarrashed dari Kampus Sultan Abdul Halim, Naib Johan pula telah dimenangi oleh Mohd Hakimi Hassim dari Kampus Pendidikan Islam. Tempat ketiga ialah Solahuddin Musa dari Kampus Tun Abdul Razak.

Kategori perempuan pula temenngi oleh Siti Soraya Lin Abdulallah Kamal Kampus Bahasa Antarabangsa. Naib Johan ialah Najwa Musa Kampus Ipoh Perak dan Siti Azizah Muhammad Kampus Pendidikan Islam tempat ketiga.

Hadiah-hadiah telah disampaikan oleh Y.Bhg En. Abdul Halim Abdul Razak Timbalan Pengarah Bahagian Pendidikan Guru Kementerian Pelajaran Malaysia.

Oleh Abg Mortadza Abg Fauzan JK Rakaman dan Dokumentasi BPG