Saturday, January 12, 2008

:: Tidak sebaya

Menjadi nampaknya apa yang dirancang... pagi tadi sekitar jam 10... bertemulah dengan rakan maya di Kopi O Corner (satok)... arsaili... orang Kg Stapok (Batu Kawa, Kuching)... yang baru tiba dari Australia/KL... yang menyambung pelajaran di sana... kecil molek orangnya... peramah... dan tak hairanlah jika puas kami "berlabun" sakan hingga melebihi jam 1 tengahari... dan merupakan pelanggan terakhir yang beredar... itupun setelah beberapa kali pekerja/petugas berulangalik mundar mandir di hadapan kami... perbualan secara santai yang berkisar tugas rutin dan dunia pendidikan...
Terima kasih kepada rakan maya ini yang sudi meluangkan masa berbual santai dengan PakNgah dan "ole2" yang diterima daripadanya.
Menariknya... "rata2 rakan maya yang ditemui adalah rakan tidak sebaya"... ujarnya lagi... sebab usia antara kami berdua... hampir separuh bezanya... dan seronoknya perkenalan bermula dengan... " ini PakNgah ke?"... soalnya ketika PakNgah sedang meneliti akhbar di ruang luar Kopi O Corner sebagaimana yang dijanjikan.