Tuesday, January 01, 2008

:: Happy New Year


Alhamdulillah... kita dipanjangkan lagi usia... diberikan ruang dan peluang untuk memperbaiki yang kurang... dan sememangnya baki usia kita pun juga turut berkurang... dan selalunya kita sentiasa memperbaharui azam dan tekad di penghujung tahun apabila tahun baru bakal menjelang... walaupun di dalam masa yang sama kekadang mungkin kita terlupa membuat penilaian kendiri pada pencapaian yang lalu... apa2pun itulah yang kita lakukan saban tahun.
Di awal tahun 2008 ini PakNgah tergerak hati untuk memaparkan beberapa mesej yang diterima daripada beberapa orang insan yang mempunyai sudut pandangan yang berbeza tentang "tahun baru" ini.
1. AHSAN: "Baju biru seluar pun biru, tahun baru azam pun baru. Selamat Tahun Baru 2008. Semoga tuan sekeluarga sihat sejahtera, panjang usia dan berbahagia sentiasa."
2. BOSS: " Assalamualaikum, may Allah's blessings be upon us all in the new year and in the years ahead, InsyaAllah!"
3. MD TENGAH: "Selamat Tahun Baru 2008... semoga kejayaan mengiringi azam dan impian."
4. AKIM: "Tomorrow - a new year, a new start, a new chapter, a new beginning... Forget the bad, cherish the good... wishing all happy new year 2008."
5. AKBAR: " Jangan sambut tahun baru kaum jahiliah. Kita ada raya sendiri. Maksud hadis Nabi saw."
6. ISMAIL dan MD. SAID: "Live is not measured by the years we live or the wealth we possess, but by the care and kindness we do, the cheer and love we share and bring to the people whose hearts we've touched. Happy New Year and may GOD's blessing, love, joy and peace abound in you and your family."
7. FARAH SALWIAH: "Selamat Tahun Baru 2008. Jangan takut pada perubahan, kerana perubahanlah yang melonjakkan kita ke tahap lebih tinggi, 50 tahun merdeka, rakyat dibodoh hina! Ubah sebelum parah, ubaah demi maruah!"
8. ROSLIND: "Ku hulur salam seharum wine. Salam dari hati sejernih tuak, walaupun dosaku sehitam stout, ku mohon ampun sepenuh wiski dalam gelasmu... maaf ku pinta sampai mabuk... walaupun jauh, tiger tetap di hati... happy new year 2008!!!"
9. CHRISTINA: "May God's abundant blessing come flowing into your household this year! Happy 2008!"
10. PITCHAY: "Happy New Year".
11. MD. ZAIN: "Selamat tahun baru dengan harapan mendapat lebih banyak kejayaan".