Saturday, January 26, 2008

:: Menumpang kasih


Saya telah menghampiri 40an... masih "single"... punya kerjaya menarik... seorang pensyarah... usia yang sudah dikira agak lewat untuk bercinta dan memadu kasih. Alhamdulillah, saya berkemampuan berbelanja dengan mewah... namun bila dikenang2 semua ini... apakah maknanya... jika masih menyendiri melayan perasaan ingin berkeluarga sebagaimana wanita lain... dan untuk itu saya rela untuk bermadu.

Hingga kini... harapan tinggal harapan... ditambah dengan tiadanya lelaki "special" yang boleh digantung harap. Terfikir juga untuk mempelawa diri dengan lelaki yang lebih muda... namun, jangka panjangnya mungkin tidak akan menyebelahi saya... menjadikan saya mengharapkan akan ada duda atau bujang terlajak (bulajak)... malah suami orang untuk saya menumpang kasih... sementara punya sedikit lagi baki usia dalam menghirup udara di bumi ini.

Saya pasti dilema sebegini makin berleluasa di kalangan wanita... yang punya kerjaya atau tidak. Rasanya tidak salah bagi saya untuk kemukakan persoalan ini... yang lebih bersifat peribadi.

Apakah yang patut saya lakukan...?

NEILA