Thursday, January 24, 2008

:: Gendang dah dipalu


:: semakin banyak berita... kisah yang dikisahkan... memungkinkan pilihanraya semakin hampir... cuma menunggu pembubaran parlimen dan diikuti pengumuman tarikh pilihanraya oleh pihak SPR.

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mahu ahli Umno menyokong penuh sesiapa saja yang dipilih pucuk pimpinan sebagai calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ... [+]

BN mampu menang besar di Putrajaya
PUTRAJAYA 23 Jan. - Pergerakan Pemuda UMNO Putrajaya yakin Barisan Nasional (BN) mampu mengulangi kemenangan besar di kawasan pusat pentadbiran kerajaan itu pada pilihan raya umum akan datang di bawah pimpinan Ketua Bahagiannya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Formula Anwar mahu jadi wakil rakyat
KUANTAN 23 Jan. - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, walaupun tidak dapat bertanding pada pilihan raya umum ke-12 yang dijangka diadakan sebelum April ini, beliau akan memastikan dirinya tetap berpeluang menjadi wakil rakyat.

DAP Sarawak kekal tanding 7 kerusi Parlimen
KUCHING 23 Jan. - DAP Sarawak kekal bertanding di tujuh kerusi Parlimen negeri ini, dengan memperkenalkan tiga muka baru sebagai calon di Bintulu, Miri dan Sibu.

Senarai calon MCA Johor selepas Tahun Baru Cina
JOHOR BAHRU 23 Jan. - Senarai calon MCA di Johor yang akan bertanding pada pilihan raya umum ke-12 akan diketahui selepas sambutan Tahun Baru Cina.