Wednesday, January 16, 2008

:: Minggu ini


:: sepanjang minggu ni... ada Program Minggu Pengurusan Pelajar Baru... melibatkan pelajar KPLI (SR) sepenuh masa... KPLI (LPBS) j-QAF dan PISMP yang mula mendaftar pada 14.01.2008... dan hingga semalam hanya 219 orang yang datang mendaftar dari sejumlah 251 orang kesemuanya... tak termasuk pelajar PISMP yang telahpun berada di IPTAR selama 18 bulan sebelum ini ketika praPISMP.

:: program keseluruhan adalah kendalian Jabatan HEP dengan kerjasama erat daripada para pensyarah... JPP dan pelajar lain... dan alhamdulillah majlis perasmian sempurna dilaksanakan pada 15.01.2008 oleh Timbalan Pengarahnya... manakala majlis penutupan program akan disempurnakan oleh Datin Pengarah pada Jumaat ini, insyaAllah.

:: program dipadatkan dengan aktiviti bermanfaat antaranya... taklimat, kenali IPTAR, LDK, riadhah, tazkirah/moral dan malam persembahan bakat.

:: diharap selama tempoh 1 tahun bagi pelajar KPLI dan selama 18 bulan bagi pelajar KPLI(LPBS) j-QAF... yang akan menerima diploma pendidikan masing2... dan selama 4 tahun bagi pelajar PISMP... yang akan menerima ijazah pendidikan nanti... mampu menjadi guru permulaan yang "berwatak serta berwajah guru" sebagaimana harapan semua pihak.