Sunday, January 13, 2008

:: Anjang memandu


:: "seronoknya memandu... tapi masa nak membelok tu tangan jadi bersimpang siur kat stering kereta... dan berpeluh jugak le apabila selama 3 jam "didera" dik Udak Jas... dan keadaan kereta macam ular kena palu... ke kiri ke kanan... ke kiri ke kanan..." begitulah antara kata2 Anjang (Ahmad) yang mula belajar memandu kereta hari ini... setelah menghadiri 2 sesi kursus sebelum ini... yang diwajibkan oleh pihak sekolah memandu sebagaimana tuntutan pihak JPJ sebagai prasyarat sebelum dibenarkan memandu.

:: "macam sengaja nampaknya Udak Jas (adik MakNgah yang punya lesen sebagai instruktor) nak dera... diarahnya melalui jalan yang sibuk... entah ke mana2 diarahnya... dah le ini kali pertama nak memandu... berpeluh sejuk wooo... "... tambahnya lagi sambil bercerita yang menampakkan keseronokannya dapat belajar memandu kereta mulai hari ni.

:: pagi tadi... dalam perjalanan nak ke sekolah Acik... Jazlan (Udak Jas panggilan anak2 PakNgah) menghubungi Anjang memaklumkan bahawa jadual memandu ditetapkan sekitar jam 1.30 tengahari... dan akan menjemput Anjang di Tabuan Jaya... apabila Jazlan ternampak kelibat kereta yang PakNgah pandu ( bersama MakNgah, Angah dan Anjang) ketika melalui Jalan Matang sebelum membelok ke simpang kiri nak ke SM Sains Kuching.