Sunday, April 27, 2008

:: Pantai Remis dituju

Daerah Manjung dituju baru2 ni... ada urusan sedikit... nak berjumpa sedara mara dan ipar duai serta anak2 sedara yang dah lama tak dikunjungi.
Alhamdulillah... selepas suatu tugas rasmi di Kuala Lumpur & di Petaling Jaya baru2 ni... terus lajak ke kampung. Bas ekspress Transnasional digunakan dari terminal Puduraya... 4 jam perjalanan melalui jalan pesisir... tidak melalui Ipoh sebagaimana selalunya.
Farah Salwiah hubungi untuk menjemput di Sri Manjung... namun akhirnya Ramli yang datang bersama Lyn... setelah PakNgah hubunginya... setelah selesai mengisi perut di sebuah restoran mamak berdekatan terminal bas Sri Manjung.
Apabila nak mengambil beg yang diletakkan di restoran mamak tu... muncul pula PakNdak Azian dan MakNdak Rahimah yang berkebetulan juga ke Manjung untuk suatu urusan dengan Tabung Haji. Akhirnya dipersetujui... PakNgah bersama PakNdak dan MakNdak saja untuk balik ke Pantai Remis. Kesian Ramli dan Lyn yang datang untuk tujuan yang sama... namun diberitahu akan ke Pantai Remis keesokan harinya.

Pantai Remis... sebuah pekan kecil yang majoriti penduduk nya adalah kaum Cina. Pekerjaan utama sebagai nelayan... menjadikan pekan ini lambat membangun... sementelahan sejak dahulu parti pembangkang (DAP & Bebas) menguasai DUN Pantai Remis ini.
Tujuan balik kampung tercapai sepenuhnya. Alhamdulillah... semoga segala yang diharap dan diingini akan terlaksana... walaupun mungkin akan memakan sedikit masa. Namun... kesemua ini memerlukan bukan sedikit kekentalan diri dan jiwa bagi semua individu yang terlibat.
Projek cendawan yang diusahakan bakal memperlihatkan kejayaan. MakNjang Aziah, PakNjang Mansor dan PakNdak Azian bersama2 menerokai projek ini... walaupun masih bertatih. Penggerak utama projek ini adalah PakTam Azlan... dan dengar ceritanya... projek ini turut dibantu sedikit sebanyaknya oleh Cikgu Sharifah Hassan... seorang rakan blog dari Taiping.