Monday, April 21, 2008

:: Lelaki idaman

Pasangan kepada wanita adalah lelaki... walaupun mungkin masih ada yang memilih kaum sejenis sebagai teman sejati... dan berkongsi hidup dan kehidupan. Setakat nak berkahwin tu... kelihatannya mudah tapi nak dapatkan lelaki yang benar2 menepati serta memenuhi citarasa itulah yang sukar dan payahnya. Malah... ada yang mengatakan bahawa lelaki sememangnya bersepah2 dan berada di mana2... tapi lelaki yang benar2 memahami wanita itulah yang sedikit sukar untuk ditemui.

Dr. HM Tuah Iskandar... menyenaraikan 6 sebab... mengapa sukarnya untuk mencari dan menemui lelaki idaman...

1. Lelaki baik... selalunya kurang kacak.

2. Lelaki segak dan kacak... selalunya lebih buaya dari buaya.

3. Selalunya lelaki yang kacak dan baik... adalah GAY.

4. Lelaki yang kacak... baik hati... bertanggungjawab dan berduit selalunya... sudah berkahwin.

5. Lelaki yang kurang tampan tapi baik hati selalunya... punya poket yang kosong.

6. Kebanyakan lelaki yang tidak berapa kacak dan berduit tapi baik hati... selalu berfikir bahawa wanita hanya maukan duit mereka semata2.

Keadaan2 ini walaupun masih bersifat pandangan rambang dan masih boleh dihujah... tapi kenyataannya adalah sebegitu. Apakah ini bermakna wanita sukar memperolehi lelaki idaman masing2 ? Mungkin pula dalam seribu lelaki... akan ada seratus lelaki yang luar biasa... dan jika ini benar... wanita sewajarnya menjadikan dirinya luar biasa... yang akhirnya memudahkan dirinya bertemu lelaki luar biasa berkenaan... mana tau... rezeki masing2...