Friday, September 18, 2009

:: Surat daripada KPPM

Petang semalam, ramai staff sokongan yang semacam tak percaya apabila diberitau bahawa mereka dibenarkan bercuti hari ini... hari Jumaat.

Pensyarah dan pelajar sememangnya sedia maklum bahawa mereka diberi cuti khas mulai hari ini... hari Jumaat... menjadikan institut sudah terasa sunyi... namun sedikit rasa kecewa terpamir pada wajah2 muram para pelajar yang jauh... sejauh dari Sabah dan Semenanjung... yang melibatkan penerbangan Airasia atau MAS... sebab perjalanan pulang ke kampung halaman mengikut perancangan awalnya adalah mulai sebelah petang, sehabis tamat kuliah hari Jumaat. Terasa masa dibazirkan begitu saja oleh mereka yang berkenaan. Apa boleh buat... keputusan yang dibuat oleh pihak kementerian agak lewat.

Petang semalam terkejar2 PA boss menyerahkan surat yang diterima melalui fax. Surat daripada KPPM. Boss minta surat itu diminitkan. Fuh... ada sedikit tambahan dalam surat itu selain dari yang dilaporkan di media masa semalam... iaitu cuti khas ini juga melibatkan staff sokongan... warga institut...

Pegawai Khidmat Pelanggan diminta menghubungi semua unit di institut... memaklumkan perkara ini... namun ramai yang tidak mempercayainya... sehingga diedarkan salinan surat berkenaan dan satu salinan surat dipamirkan berdekatan mesin kad perakam waktu... dan bagi yang telah diluluskan cuti rehat mulai hari ini (Jumaat) dikehendaki mengubahsuai tarikh bercuti berkenaan selepas cuti hari raya ini... dan dapatlah PakNgah berehat hari ini... alhamdulillah...

Petang ini... Along dari Kuala Lumpur, Alang dari Miri dan Ahmad (Anjang) dari Bintangor akan tiba... dan berkumpullah kami 7 beranak... setelah Anwar (Acik) dah diambil MakNgah petang semalam dari asrama sekolahnya... SAINSKU... dan banyaklah cerita dan berita yang bakal dikongsi bersama nanti terutama ketika di meja makan ketika berbuka puasa (sungkei), insyaAllah.