Thursday, September 24, 2009

:: Dihubungi PakLang dari Putrajaya

Hari raya kelima... khamis... batuk menjadi2... demam semacam dah kebah...badan dah mula boleh berpeluh... alhamdulillah.

Anak2 mencadangkan supaya dibuat laksa penang... entah betul entah tidak istilah tuu... mana mungkin buat di Sarawak atau di mana2 pun masih disebut laksa penang... hmmm... dah namanya sebegitu barangkali. Alhamdulillah... "terap periuk" istilah yang sesuai ikut kata orang kampung PakNgah... kawan dan rakan anak2 datang berziarah raya... dari tengahari hingga ke malam.

Siang tadi... bertalu2 terima mesej dari adik bungsu... bertanya khabar akan hal pewaris yang belum ditemui itu... yang dijangka berusia sekitar 20 - 30an... seorang pegawai kerajaan... wanita pulak tuu... dan pastinya tak banyak yang PakNgah dapat bantu dalam keadaan sebegitu. InsyaAllah... laluan mencarinya akan dipermudahkanNYA... bergantung pada masa, suasana dan keadaan nanti. Ketenangan dan kesabaran banyak pihak bakal memungkinkan apa yang dicita2kan itu mampu dicapai... InsyaAllah.

Sebentar tadi (9.57 - 10.06 malam)... adik dari Putrajaya menghubungi PakNgah bertanya khabar dengan memfokuskan kepada kesihatan PakNgah... jawapan standard PakNgah mudah je... sakit2 biasa je... batuk2 dan demam2... sakit orang tua... dengan iringan gelak sakan... walaupun adik PakNgah tu beria2 ingin tahu jenis penyakit yang dihidapi... dan akhirnya perbualan berkisar pulak kepada kebarangkalian adik PakNgah (PakLang) suami isteri dapat ke tanah suci seawal sebelum penghujung Oktober ini. Didoakan agar penantiannya itu dipermudahkan olehNYA... mungkin seminggu lagi tau le... dapat tidaknya... katanya lagi. Terima kasih kerana menghubungi... dan istilah dua dalam satu... "itulah ubat dan itulah penawar"... menjadikan PakNgah gelak sakan.

Ketika ini... MakNgah dan anak2 menziarahi anak angkat kami... "Z" sekeluarga di Kpg Kuap... dekat je... tak sampai pun 1 km jarak jauhnya dari rumah PakNgah. Terima kasih "Z" kerana banyak membantu kami sekeluarga sebelum ini... jazakallah hukhairan kathira...