Saturday, September 29, 2007

:: Sendirian

28 September 2007: Jumaat
:: Hari ni menyibuk lagi... banyak surat yang datang yang perlu diambil tindakan...biasa le tu... ada pihak INTAN datang nak meminjam buku... ada 7 orang pensyarah yang baru dapat gred DG44 KUP dipanggil supaya memohon DG48... dan ada perhimpunan bulanan... dan banyak pihak memohon untuk menyewa dan menggunakan premis untuk aktiviti agensi mereka dan macam2 lagi...
:: Ketika perhimpunan bulanan... minta Ketua Jabatan HEP supaya menyelitkan budaya SMS berbaur lucah yang berleluasa dikalangan pelajar di dalam ucapannya... yang Pak Ngah perolehi maklumat daripada pihak pelajar sendiri... manakala Pak Ngah pula menyentuh soal "ikut2an" di kalangan pelajar... ekoran di awal minggu ni... perarakan membawa tanglong dilakukan oleh pelajar2 bukan penganut Budha termasuk yang Muslimnya... sedangkan pelajar2 penganut Budha hanya makan2 je... mungkin akibat ketidakmampuan untuk membezakan antara perayaan kaum dengan perayaan keagamaan... seolah2 wujud dua kumpulan yang menyambut perayaan tersebut... selain dari isu2 lain... yang Pak Ngah hubungkaitkan dengan "Minda Merdeka" yang dijadikan tema kali ini... kelolaan pelajar Sarjana Muda Pengajian Agama.
:: Malam... dilaksanakan pula ceramah "Nuzul Al-Quran" oleh penceramah jemputan khas selepas solat sunat tarawikh di Pusat Pendidikan Islam... dan majlis diteruskan dengan Qiamullail oleh pelajar, pensyarah dan orang awam yang berminat untuk turut serta... alhamdulillah sambutan menggalakkan.
:: Maaf le... Pak Ngah tak dapat turut serta menghantar Mak Ngah ke airport untuk ke KL atas urusan rasminya bersama rakan2 sejawatannya dari SK Dato Traoh... cuma dihantar oleh Angah, Anjang dan Acik je... dan bersahor sorang diri le pak Ngah malam ini... sebab anak2 akan bermalam di Tabuan Jaya.