Sunday, October 29, 2006

:: SMS sedara mara

Banyak mesej yang Pak Ngah terima dalam bulan raya ni dari rakan taulan, sahabat handai dan sedara mara. Ada yang biasa2 je dan ada yang menarik. Pak Ngah mintak maap le kat sesiapa yang berkenaan, yang mesejnya dipaparkan di sini. Tiada punya niat apa2...semata2 untuk renungan bersama.
Pertama: Teh Pak Ngah 'At..(25.10.2006 - 09:05 malam)
Aslmkm. Apa khabar di hari raya? Aku baru saja balik kampung. Keadaan agak sunyi, boring dan hujan turun sangat lebat. Di sana bagaimana?
Pak Ngah jawab: W.Salam. Kami sekeluarga di KCH alhamdulillah, sihat2 saja. Di sini panas dan berjerebu sikit. Kalau boring di kampung, MAI LA SINI, bukan jauh mana, sejam setengah dari KLIA. Salam untuk semua.
Kedua: Pak Ndak Yan..(27.10.2006 - 08:01 pagi)
Dok tengah makan laksa mi kat rumah mak bt.51, pantai remis.
Pak Ngah jawab: Beritau ka atau pelawa makan laksa mi ni? Walau apa pun, terima kasih le. Setakat nak tanya je, macam mana nak dapat stok laksa mi ni? Hang tau jawab kut?
Ketiga: Pak Ngah kepada Pak Teh dan Pak Njang..(27.10.2006 - 08:17 pagi)
Macam terbau2 je laksa mi. Rasa menyucuk idung...oooo. Tapi kami di sini takdak stok la. Nak buat macamana.....Siapa lagi yang ada di rumah mak tu? Salam raya untuk semua.
Keempat: Pak Tam.. (27.10.2006 - 08.22 pagi: sms kpd Pak Ndak)
Bestnya...Kirim2 le sikit.. Aku dok bersiap nak balik Kluang. Arap2 ujung minggu ni dapat le aku buat laksa mi, itu pun kalu orang kirim...Huhuhu.
Kelima: Pak Teh.. (27.10.2006 - 5:14 ptg)
Pagi tadi laksa mi di rumah mak. Ptg ni, laksa sri lekir di rumah kami. Semua dijemput dtg & makan. (p/s: Pak Man anak Mak Njang Yam Mat Ghodi meninggal dunia tgh malam tadi & telah selamat dikembumi).
Pak Ngah jawab: (tapi anto kpd Mak Teh): Tiba2 je bau kuah laksa sri lekir menyucuk idung. Nak join tapi dah lewat....& seat k.terbang pun dah abis. Kalau sammy vello buat jambatan dari Manjung ke BORNEO....best kan? TQ.