Sunday, May 30, 2010

:: Along dan Zul di sini

Hari minggu ni tak ke mana2.. di rumah je. Along dan Zul tiba dari Miri setelah bermalam semalam dua di rumah mertuanya di Gedong. Berenamlah kami hari ni.. Alang masih di Miri kerana menanti hari pernikahan rakan karibnya di sana.. alang2 nak balik ke Kuching katanya.. dan Ahmad ke Miri menaiki bas dari Bintangor.. untuk menemani Alang dan sama2 bergerak balik setelah tamat selesai majlis pernikahan kawan Alang nanti.

Along hanya berkesempatan bersama kami dalam dua tiga hari je.. dan perlu kembali ke Miri untuk menduduki PTK.. dan insyaAllah akan bersama Alang dan Ahmad nanti balik ke Kuching.. manakala Zul akan meneruskan tugasnya di sana.

Begitulah kita.. anak2 dan menantu akan bertebaran.. demi mengikut pasangan dan tuntutan rezeki.. dan tinggallah kita bersama pasangan dalam mengisi hari2 tua.. namun, ikatan kekeluargaan sebaiknya dijaga seutuh mungkin.

Petang tadi.. Along, Zul dan MakNgah berkesempatan menjengok rumah yang baru dibeli oleh Zul di Uni Garden.. di depan UNIMAS.. tak dapat dimasuki kerana pagar berkunci dan serahan kunci belum dilakukan.