Sunday, November 05, 2006

:: Di Sembilan Negeri

Kursus:
Walaupun suasana berhari raya masih berada dipuncaknya, perlu ke Darul Khusus pulak untuk memberi kursus anjuran BPG - Bahagian Sekolah KPM. Ini adalah ekoran dari kursus one-off yang dihadiri di London & Brussel pada 2005 dulu. Kursus bagi sesi pertama telah dibuat di Langkawi untuk warga IPG-BPG bagi yang terlibat dengan urusan kualiti. Sesi kedua ini ditumpukan pula kepada pengurus2 kualiti di peringkat JPN dan Bahagian2 di KPM. Alhamdulillah berjalan licin dan sempurna dilaksanakan.
Semasa kendalikan kursus tu, berkesempatan le berlabun dengan para peserta mengenai Negeri Sembilan ni. Sengaja provok para peserta kenapa dinamakan Negeri Sembilan tetapi bukannya Sembilan Negeri...dan apa beza antara keduanya?
Terminal One:
Dik kerana kursus berakhir pada hujung minggu...maka terfikir le nak balik ke Pantai untuk menjenguk muka dan berjumpa sedara mara di sana. Oleh itu, awal2 lagi dah hubungi Pak Ndak tentang hasrat hati tu. Setelah kata setuju diterima...yang dia tak ke mana2 di hujung minggu.. maka Pak Ngah pun membetis le dari Royal Adelphi ke Terminal One untuk membeli tiket bas.
PAKNGAH bergumbira kerana akan dapat bersua muka dengan sedara mara... dan kegumbiraan itu sukar digambarkan melalui catatan dan titipan kata2 di dalam blog ini.