Friday, December 22, 2006

:: Di Pantai 2

Mampu Bertahan?: Bila kereta yang ditumpangi berhenti dipinggir jalan..atas sebab "pemandu"nya kehabisan stok rokok (barangkali le)..sempat le di ambik gambar ni. Nilai tinggi bagi Pak Ngah pada gambar ni bukan kedainya tu..tapi pada papan tanda perniagaannya. Yang difokuskan ialah: 1. Nelayan. 2. Sg. Batu. 3. Pantai Remis. 4. Sasaran Nelayan.

Pokok kelapa yang menjadi latar di belakang kedai tu...mungkin tak panjang usianya sementelah usianya pun dah sememangnya tua dan tak dapat bertahan akibat proses pembangunan yang akan menerjah ke Sungai Batu setelah menyelinap masuk segala ceruk rantau di Pantai Remis.



Keluarga Bahagia: Pak Teh Man, Mak Teh Nurul dan Syami di kediaman mereka di SMK Pantai Remis. Dirakam setelah makan malam bersama2 keluarga Pak Ndak Yan ketika Pak Ngah lajak ke Pantai Remis sehabis je selesai suatu tugas rasmi di Pangkor. Terima kasih bebanyak le kepada Pak Teh dan Mak Teh atas susah payah menjamu dan melayan kami.


Seram ke?: Dengan laptop barunya, Pak Teh Man perlihatkan kepada kami "Suara Dari Kubur" yang merupakan semacam rakaman canggih pelbagai bunyi dan gema yang dijadikan bahan pengenalan suatu sesi ceramah keagamaan. Siapa le agaknya yang berbaju kuning dan terbaring melayan mimpi tu ye??


Masih Beraya: Dik kerana masih berada di bulan Syawal...maka dijamu le kami dengan hidangan kuih raya..sambil bersantai2 dan bergebang. Eeii..., siapa yang melihat laptop tu, siapa yang masih celik dan siapa pula dah pejam ni???
..................................................................................................