Saturday, December 05, 2009

:: PakTeh di Kuching

... Dah mula terbang 3 beranak ke Kuching... begitulah mesej yang diterima daripada PakTeh pada jam 6.44 petang (04.12.2009)... dan PakNgah jawab... OK. Selamat datang. Kami tunggu di airport nanti.

PakNgah dan Angah menjemput mereka tiga beranak. 8.30 malam tepat mereka tiba dengan pesawat AK6506 dari Pulau Pinang. Semua yang lain ada tugas masing2. Dalam perjalanan balik, kami singgah pekena nasi ayam penyek, nasi pataya dan mee goreng... di Kota Sentosa. Alhamdulillah.

Berlabun sakan kami... Alang, Ahmad, Anwar, PakTeh dan PakNgah... sesuatu yang umum dan lebih banyak berfokus kepada "di balik sana" sehingga lewat jam 2.30 pagi di luar rumah. Hmm... dah lewat ni... esok ada kerja yang menunggu... kata PakTeh... rasanya mengantuk sangatlah dia tu... keletihan dalam perjalanan... bertolak dari Pantai Remis ke Pulau Pinang setelah solat Jumaat.

Rasa2nya mereka berpeluang ke Serikin (pekan koboi)... pagi esok... itupun jika bijak mencuri masa dan tiada aral melintang... namun harapan agak cerah untuk mereka ke sana dengan Angah sebagai pemandu pelancong. Apa2pun sama2 kita lihat akan perkembangan selanjutnya nanti.