Monday, October 02, 2006

:: Bertugas di Thailand...

Antara adik beradik kami seramai 7 orang, yang kerap menghubungi dan dihubungi adalah yang bongsu. Tak tau apa sebabnya. Mungkin sama minat dan citarasa kut. Yang lain-lain tu, bukannya terputus hubungan tapi mungkin kesibukan tugas masing-masing telah membatasi sedikit hubungan kami. Panggilan telefon atau sms sesekali tu sedikit sebanyak berjaya dan mampu mententeramkan perasaan serta jiwa yang kekadang terusik oleh tiadanya khabar berita atau cerita atau maklumat dari adik beradik. Alhamdulillah, adik bongsu inilah yang banyak menyelamatkan keadaan dan suasana. Terima kasih kepada adik bongsu yang kini bertugas di Kluang, Johor.
Adik bongsu ni seorang pendidik. Rajin, bersemangat kental dan gigih adalah sifat semula jadinya. Namun, kekadang sifat kedahagiannya tu terserlah dalam beberapa tindakan dan semangat yang ditunjukkan. Mungkin itu adalah warisan yang diperolehi daripada arwah ayah, seorang nelayan kecil di sebuah kampung di Perak. Dia kini masih seorang pendidik, menjadi CEO kepada sebuah bengkel di Simpang Renggam dan berjinak-jinak dengan politik.
Alhamdulillah. Berdasarkan apa yang dilihat dan didengar, kelihatannya kehidupannya bersama isteri tersayang dari Melaka dan anak-anak telah menyerlahkan kebahagiaannya.
Di awal pagi tadi, "subuh-subuh sepiee" kata orang le.., adik bongsu ni telah mengucapkan SELAMAT JALAN & SELAMAT BERTUGAS di Thailand kepada kami sekeluarga. Terima kasih diucapkan daripada kami, walaupun tidak berkesempatan mengiringi kami sekeluarga ke sana. Tidak ketinggalan, sempat juga MAAF ZAHIR BATIN diucapkan melalui sms yang dihantar kepadanya. Terima kasih bebanyak kerana banyak memahami hati dan perasaan abangnya ini yang merupakan anak kedua dalam keluarga kami.
Selamat berpuasa hari ke-8.... maaf zahir batin.